Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

A programról

 

„Az első lépés azon az úton, hogy az ember erős legyen, abban áll, hogy az ember magának bevallja saját gyengeségét.”

'Tillich, Paul Johannes

 

quit-smoking.jpgSokféle dohányzás leszoktató módszerről hallani manapság, de valljuk be, igen nehéz eligazodni a sok ellentmondó állítás között és kiválasztani a számunkra legmegfelelőbb megoldást. …már, ha van ilyen.

Azonban azt sem szabad elfelejtenünk, hogy napjainkban a leszokni vágyó dohányosoknak legalább már VAN LEHETŐSÉGE A VÁLASZTÁSRA.

Gondoljunk csak bele, néhány évtizede még nem volt erre speciálisan kifejlesztett módszer, így aki változtatni akart, és meg akart szabadulni szenvedélyétől, kizárólag saját magára számíthatott, csakis saját magában bízhatott, hogy végig tudja csinálni. És vagy elbukott, vagy nem. De ha mégsem sikerült, nem tudott ujjal mutogatni valakire/vagy valamire, keresni a hibást és terelni a felelősséget, hogy neki ezért vagy azért nem sikerült. Muszáj volt a határozottság, a kitartás és a pozitív szemlélet ahhoz, hogy egyedül sétáljon végig a leszokás rögös útján. De mennyivel egyszerűbb mást okolni, mint bevallani saját gyengeségünket, nem igaz? Így nyugodtan szívhatjuk tovább a füstöt, lelkiismeret furdalás nélkül, mondván „nekem ez sem segített”, „én már nem tudok leszokni”

Ma már tele van a piac ”csodaszerekkel”, de vajon tényleg beváltják a hozzájuk fűzött reményeket?

És itt álljunk meg egy pillanatra!

 

Csodaszer????

A dohányzásról való leszokásnak ma sincs csodaszere! Sem a gyógyszertári termékek, sem a természetes gyógymódok nem kínálnak 100%-os megoldást a cigarettáról leszokni vágyóknak.

Volt dohányosként jól tudom, hogy a dohányzásról való lemondás komoly, elszánt döntést feltételez a páciens részéről, de azt hiszem ez a legkisebb dolog, amit a dohányzó ember megtehet az egészsége érdekében.

Azonban az is tény, hogy pusztán akaraterővel leszokni a dohányzásról 100-ból mintegy 3-5 embernek sikerül, ezért nyugodtan kijelenthetjük, hogy az esetek többségében szükséges a segítség.

Elkényelmesedett világunkban ugyanis elfelejtettük az önállóság képességét, a fejlett technológiáknak köszönhetően megtanultuk a különböző eszközökre, másokra való hagyatkozást. Véleményem szerint ez az egyik oka a sok önállóan megindított, kudarccal végződő leszokási kísérletnek.

Nem szeretnélek untatni, de mielőtt rátérnék az általunk alkalmazott leszoktató programra, néhány alapvető igazságot tisztáznunk szükséges.  

Ha szeretnéd átugrani ezt a részt ->>> Katt ide.

 

Miért dohányzunk?

Ahhoz, hogy valóban sikereket érjünk el a leszokásban, először is fontos megértened azt a tényt, hogy miért dohányzol.

A dohányzás alapvetően két dologról szól: a mozdulat megszokása (a pótcselekvés avagy a lelki ok), a másik a nikotin bűvös ereje, az hogy a szervezet kényszerít, ha hiány van belőle. Tehát a dohányzás erős testi és lelki függőséget alakít ki.

images.jpgtesti - fizikai függés kialakulását jelzik a cigaretta megvonását követő testi tünetek. A dohányzás esetében a függőség a cigarettafüstben lévő nikotinhoz kötődik. Gyógyszertani és viselkedéses folyamatok, melyek szerepet játszanak a dohányzás szenvedéllyé válásában, hasonlóak azokhoz a folyamatokhoz, melyek más drogok szenvedéllyé válását befolyásolják. Ez azt jelenti, hogy - hasonlóan a kábítószer fogyasztókhoz - a cigaretta megvonása, a dohányzás abbahagyása kellemetlen tünetekkel, panaszokkal jár. Az elvonási tünetek nagyon hamar, az utolsó cigaretta elszívása után 30-120 perccel jelentkeznek. 

Ezek lehetnek a rossz közérzet, szorongás, depresszió, ingerlékenység, nyugtalanság, idegesség, düh, a koncentrálás nehézsége, csökkent szívműködés, étvágy fokozódása, hízás vagy az emésztőrendszer zavara.

A dohányzás függőséget kialakító hatása többek között abban jelentkezik, hogy a cigaretta elszívása megszünteti az elvonási tüneteket. A dohányzásnak tehát önmagában nincsen jelentős pozitív hatása. A hatás inkább abban jelentkezik, hogy dohányzáskor eltűnnek a negatív elvonási tünetek.  

Sokan azt tapasztalják, hogy a dohányzás nyugtató hatású. Ez nem így van. A nikotin, éppen ellenkezőleg, stimuláns szer. A nyugtató hatás szintén abban rejlik, hogy a dohányzás megszünteti a kellemetlen elvonási tüneteket.

Egy idő elteltével pedig kialakul a lelki - pszichikai függőség is, vagyis az adott szenvedélyhez való feltétlen ragaszkodás. Ez azt jelenti, hogy a rendszeresen dohányzó ember bizonyos helyzetekben, alkalmakkor törvényszerűen rágyújtási kényszert érez.

CIGARETTÁZÁS NAGYON HAMAR A DOHÁNYOS ÉLETÉNEK RÉSZE LESZ, észre sem vesszük, hogy máris átvette az életünk feletti irányítást. A dohányzás tevékenysége beépül mindennapi életünkbe, rutinjainkba, és talán fel sem tűnik, hogy mindennapi tevékenységünk a dohányzás köré szerveződik. A dohányzás és a kávéfogyasztás, a dohányzás és az alkoholfogyasztás, dohányzás egy jó kiadós étkezés után, dohányzás és beszélgetés a munka közötti szünetekben és így tovább. A dohányzás szorosan összefügg érzelmi életünkkel, dohányzunk, ha bánat ér, ha unatkozunk, vagy éppen a feszültségünket szeretnénk levezetni.

Mégis, valahol legbelül mindannyian arra vágyunk, hogy ezekből a függőségekből meg tudjunk szabadulni, hogy az életünk újra szabad legyen, örülni tudjunk az életnek, és élvezni tudjuk minden szabad percét.

 

Összefoglalva

Ahhoz, hogy valóban szenvedés nélkül szokj le, két tényezőt kell elfogadnod és tudatosítanod magadban. Az egyik, hogy "szenvedélybeteg", függő vagy, bármilyen nehéz is ezt elismerned. Másrészt pedig tudnod kell azt is, hogy ez nem valamiféle megoldhatatlan probléma. Ez mind tanult folyamat, hiszen senki sem cigarettával a szájában született. Márpedig ha meg tudtad tanulni a dohányzást, akkor azt amit eddig már tudtál (a nemdohányzást) is újra képes vagy elsajátítani.

A normál állapotunk a nemdohányzás, nempedig a dohányzás. Ha visszaemlékszel, az első cigaretta elszívása szinte biztos, hogy kellemetlen hatásokkal, hányingerrel, szédüléssel, fázással, rosszulléttel járt. Az történt tehát, hogy megtanultál dohányosként élni. Megtanítottad a szervezetednek elviselni a cigaretta szúrós, maró ízét, a füst tüdőbe szippantását köhögés nélkül, de éppúgy az ehhez kapcsolódó cselekvéseket is, mint a cigaretta meggyújtása, szájhoz emelése, kecses kéztartások...stb

Nyilván jár bizonyos hiányérzettel, ha hirtelen abbahagyod azt a tevékenységet, amit NAPONTA 20-szor, 30-szor X ÉVEN keresztül tettél. Azonban éppúgy, ahogy korábban meg tudtál tanulni dohányozni és dohányosként élni (ami szerintem sokkal nehezebb),ugyanígy újra megtanulhatjuk, hogy rágyújtás nélkül is el lehet végezni az apró tevékenységeket.

Arról van szó tehát, hogy rá kell szoknod a nemdohányzásra.

 

A sikeres leszokás

A tapasztalatok szerint a sikeres leszokás három pilléren nyugszik. Ezek

  1. a leszokni vágyó dohányos döntése,
  2. megfelelő színvonalú, komplex szolgáltatás, és
  3. folyamatos folyadékbevitel, vagyis egy hó­napon keresztül legalább napi 2-3 liter víz elfogyasztása szükséges.

 

monday-calendar-quit-and-stay-quit.pngMiért egyedi a módszerünk?

  • Mert mi a dohányzás nem csak az egyik vagy másik aspektusával foglalkozunk

Mi nem megkezelni akarunk biorezonanciával, ahogy a legtöbb helyen teszik, akár tömegével (4-5 embert egyszerre), és nem törődve a probléma valódiságával.

  • Mi komplex kezelést nyújtunk

A biorezonancia segítségével megszüntetjük a dohányzás okozta, a szervezetben meglévő információkat, amelyek a nikotin, és általában a cigaretta utáni vágy kialakulásáért és fenntartásáért felelősek. Ezáltal a nikotinéhség és a rágyújtás utáni késztetés a kezelést követően néhány órán belül megszűnik. A kezelés méregtelenítő kúrával kombinált, melynek során a szervezetben felhalmozódott méreganyagok a veséken keresztül, a vizelet útján távoznak a szervezetből.

A program tartalmaz egy AJÁNDÉK stressz csökkentő programot, ami segít megszüntetni a megvonás miatt jelentkező feszültséget is.

A kezelés ideje alatt felmérjük az egyén dohányzási szokásait, a függőség mértékét és milyenségét. Feloszlatjuk a leszokással kapcsolatos hiedelmeit és a tévhiteket, amit pusztán a leszokástól való félelem generál. Hiszen, ha jobban belegondolunk, nem találunk egy nyomós érvet sem a dohányzás mellett, a nemdohányzó lét mellett viszont legalább egy tucatnyit.  

Megnézzük mely tényezőket kell megváltoztatnunk a leszokás érdekében, majd ennek megfelelően személyre szabott tanácsokkal adunk, figyelembe véve életkörülményed, napi életritmusod és egyéni szokásaid.

A terápia és a személyre szabott életviteli, szemléletbeli és gondolkodásmódbeli tanácsok által a páciens nem érzi úgy, hogy meg kell fosztania magát valami megszokott, kellemes dologtól, a dohányzásról való leszokás könnyűvé, gyorssá válik. 

Megtapasztalhatod a szabadság örömteli élményét, boldog és egészséges életet kapsz cserébe, melyben nem gyötör tovább szenvedélyed.

Ha foglalkoztat a leszokás gondolata, azt tanácsolnám még NE JELENTKEZZ BE MOST, azonnal. Mielőtt leszoktató programunk mellett döntesz, előtte adj magadnak 1 hetet, és ez idő alatt próbáld meg önerőből letenni a cigarettát. Amennyiben nehézségeid támadnak, és egy hét eltelte után úgy érzed egyedül nem megy, hívj bátran időpont egyeztetés céljából. 

Mi történik a kezelésen->>>

 

Tel.: +36/70 246-16-04

E-mail: preventiv@inbox.com

Dohányzás leszoktatás Nyíregyháza

Dohányzás leszoktatás Győr

 

 

Menüpontok

Cikkek

Online kupon AKCIÓ 2016.12.31-ig

Kattints, nyomtass, hozd be a kupont és szokj le kedvezményesen. Most 20%-os kedvezménnyel szokhatsz le a dohányzásról.  A kupont letölthető innen, vagy a www.onlinekupon.hu oldalról.

 
2016.09.27 | | Menüpont: Kedvezmények, aktualitások | Hozzászólások: 0

A leszoktatás házhoz megy

Az ország bármely pontján. A kiszállási díj területfüggő! Nyíregyháza és Győr 30-40 km-es körzetében 5 fő esetén nem számítunk fel kiszállási díjat.

 
2016.09.20 | | Menüpont: Kedvezmények, aktualitások | Hozzászólások: 0

A dohányzás szokása számos tevékenységgel összefügg

Dohányzás és kávéfogyasztás, dohányzás és alkoholfogyasztás, dohányzás egy jó kiadós étkezés után, dohányzás és beszélgetés a munka közötti szünetekben és így tovább. A dohányzás szorosan összefügg érzelmi életünkkel, dohányzunk, ha bánat ér, ha unatkozunk, vagy éppen a feszültségünket szeretnénk levezetni.

 
2016.04.19 | | Menüpont: Motiváció a leszokáshoz | Hozzászólások: 0

Újra és újra

Előfordult már veled, hogy újra és újra ugyanabban a helyzetben találtad magad? Amikor ugyanúgy történik minden, mint legutóbb, csak más szereplőkkel? Amikor ugyanúgy jössz ki a dologból, mint ahogy eddig mindig, és már eleged van belőle?

 
2016.04.13 | | Menüpont: Motiváció a leszokáshoz | Hozzászólások: 0

Tanuld meg értékelni amid van...

Mindig csak annak tudjuk a valódi értékét, amit elveszítünk, vagy amit nem kapunk meg. Amit épp birtoklunk, azzal könnyelműen bánunk, ahelyett, hogy megbecsülnénk. Pedig a holnap nem is biztos, hogy létezik. 

 
2016.03.28 | | Menüpont: Motiváció a leszokáshoz | Hozzászólások: 0

Mához egy évre...

Emlékszel még az első szál cigire amit elszívtál? Rémlik, hogy valaki kényszerített arra, hogy szívj bele egy slukkot a cigibe? És az ízére emlékszel még? (mert én nem tudom elfelejteni grin hangulatjel...köhögtem, majd meg fulladtam és borzasztó íz került a számba) És a következő alkalom? 

 
2016.02.15 | | Menüpont: Motiváció a leszokáshoz | Hozzászólások: 0

Ciki vagy nem cigi?

EMLÉKEZTEK MÉG A CIKI A CIGI REKLÁMKAMPÁNYÁRA?????

ÉN EMLÉKSZEM! Nagyon is! Mivel akkor még javában pöfékeltem én is, nagylányos tinédzser koromban, és nem lehet elfelejteni mennyire fel voltam háborodva ezen a reklámkampányon. 

 
2016.02.08 | | Menüpont: Motiváció a leszokáshoz | Hozzászólások: 0

LÉTFONTOSSÁGÚ, HOGY OLYASMIT IS CSINÁLJUNK AMI NEM LÉTFONTOSSÁGÚ....

Tudd meg miért fontos odafigyelnünk arra, hogy megfelelő arányban fordítsunk időt a céljainkra, és a lazításra is, mert akkor leszünk igazán hatékonyak.

 
2016.01.28 | | Menüpont: Motiváció a leszokáshoz | Hozzászólások: 0

NINCS! ha, lehet vagy talán

Senki nem mondta, hogy nem lesznek nehezebb pillanatok a leszokást követő időszakban. Nem is ez a probléma. Hanem a hozzáállásod. Hogy problémának éled-e meg, vagy megoldandó feladatnak.

 
2016.01.20 | | Menüpont: Motiváció a leszokáshoz | Hozzászólások: 0

"Ne arra figyelj, hogy hova estél, hanem arra hol csúsztál meg"

Ha rendszeresen elesel a lakásodban egy küszöbben, akkor NEM A FÁJDALOM A PROBLÉMA, az, hogy megütötted a térded. Nem az a probléma, honnan szerzel rá ragtapaszt, és nem is az a probléma, hogy ki kell párnázni a padlót a küszöb környékén. A VALÓDI PROBLÉMA...

 
2016.01.07 | | Menüpont: Motiváció a leszokáshoz | Hozzászólások: 0