Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Mi lenne, ha...????

A változás mindig munkával jár. Csak kitartó, célirányos fegyelmezett munkával tudjuk átformálni a szokásainkat. Ezért bármiféle életmód vagy szokásreformra készülsz, megkerülhetetlen a kérdés, hogy hogyan állsz a munkához.

A tapasztalatok szerint a legtöbb úgynevezett rossz szokás "kísértésétől" teljesen soha nem tudunk megszabadulni, vagyis a visszaesés ellen jószerivel egész életünkben védekeznünk kell. Ez persze nem azt jelenti, hogy életed végéig sóvárogni fogsz a cigi után, de elképzelhető, hogy lesznek olyan pillanatok,- akár évekkel a leszokás után is - amikor felmerül benned a "MI LENNE, HA..."

1334926883_a-thoughtfull-pen-writing-3647581-2560-1702.jpg
 

VEDD ÉSZRE A FIGYELMEZTETŐ JELEKET!
A "MI LENNE, HA...?" típusú gondolatok, az újrakezdéssel való kacérkodás mindig megelőzi a visszaesést. Jó, ha tudod, hogy ez biztos figyelmeztető jel: ha nem vigyázol, oda az eddigi erőfeszítés. Ugyanis a tapasztalatok szerint az első szál cigt igen nagy valószínűséggel követi a többi, csakúgy, mint az alkohol- vagy drogfüggőknél.

NE HAGYD, HOGY EZ A NOSZTALGIA ALÁÁSSA EDDIGI MUNKÁDAT!
Mivel ilyenkor már nem vagy nikotinfüggő, ezért nem érzel semmilyen kellemetlenséget (elvonási tünetet), ha nem gyújtasz rá. Csak az elméd, a régi emlékek, vagy ha úgy tetszik a "régi éned" játszik veled. Viszont, ha hagyod, hogy egy ilyen gondolat begyűrűzzön az elmédbe, és tovább filozófálsz azon, "MI LENNE, HA...", akkor biztos el fogsz jutni odáig, hogy végül meggyújtasz egy cigarettát. 

Bár az ELSŐ SZÁL CIGI FÖRTELMES ÍZŰ lesz, az ilyen tesztelés nagyon könnyen vezethet visszaeséshez. Számtalan példát tudnék felsorakoztatni. 
Szóval ne bízd el magad! Emlékezz arra, hogy nem szívhatsz el még egy szál cigarettát sem, anélkül, hogy veszélyeztetnéd azt, hogy ismét dohányozni fogsz. 


MOST TÉNYLEG EZT AKAROD?
Ez a borzasztó ízélmény biztos nem ér annyit, hogy ismét újrakezd a dohányzást.

Jusson eszedbe mennyi erőfeszítésedbe telt, mire végre megszabadultál a cigarettádtól. Mit is mondtál akkor??? 
"CSAK EGYSZER SIKERÜLJÖN LETENNI, BIZTOS NEM GYÚJTOK RÁ TÖBBET." Ezeket te mondtad. 
Emlékezz a szavaidra évek múltán is! 
Próbáld meg felidézni mennyire vágytál már arra, hogy végre eltűnjön az életedből. Mennyire örültél neki, hogy több pénz marad a zsebedben, és a rengeteg hasznos dologra, amit a cigi árából vettél. A jó közérzetedre, friss leheletre, és a valódi nyugalomra...stb. 

Gondolj a dohányzással együtt járó konkrét, kellemetlen tapasztalataidra. Ilyenek lehetnek pl. a reggeli köhögés, kifulladás, gyakori fejfájás, energiahiány, dohányzás tiltása miatti kellemetlenségek, cigaretta ára...stb.

Ezeknek a tapasztalatoknak az ismételt felidézése segíthet leküzdeni a visszaszokást elősegítő gondolatokat. Ez évek múlva is jusson eszedbe!

 

 

Ha segítségre van szükséged a leszokáshoz keress bizalommal:
 

Tel.: +36/70 246 16 04

facebook.jpeg