Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Tippek a sikeres leszokáshoz

A terápia alkalmazása a legkínzóbb vágyat, a nikotinvágyat megszünteti, de ahhoz, hogy az esetleg évtizedek óta fennálló, berögzült szokások, gondolati minták elhagyása ne okozzon megoldhatatlan problémát, ami aztán esetleg újbóli rágyújtáshoz vezethet, érdemes néhány dolgot megtenni.  

 

320722_217963324936134_147089355356865_537543_1645604514_n.jpg

 

  • Ha előfordul, hogy a rágyújtás eszébe jut, mindig igyon egy pohár vizet, ezzel a szervezetében már felszabadult és felgyülemlett - kiürülni nem képes - nikotin távozását segíti.
  • Kerülje a dohányosok társaságát a kezdeti időszakban.
  • Foglalja el magát! Lehetőleg az első időkben a napi beosztása legyen feszes, ne legyenek üresjáratok. Beszélgessen sokat, menjen el sétálni,  tervezzen minden napra valami élvezeteset.
  • Változtasson rutinszerű életvitelén. Válasszon pl. másik útvonalat munkába menni, igyon zöld vagy fekete teát kávé helyett, fogyassza máshol a reggelijét.

  • Tegyen valamit azért, hogy elkerülje a stresszes helyzeteket, csökkentse a feszültségét. Vegyen egy forró fürdőt, mozogjon többet, vagy olvasson egy jó könyvet.
  • Mozgás!? -IGEN! Ha teheti - és miért ne - mozogjon, mert a testmozgás kellemes időtöltés, segíti a szervezet méregtelenítését, fokozza a vérkeringést, oldja a feszültséget és jobban is fogja érezni magát a bőrében.
  • Ne engedje, hogy a cigaretta szerepét az étel vegye át. Ha mindenképpen evéssel szeretné lekötni magát, akkor zöldségdarabkákat, alacsony kalóriatartalmú, cukormentes termékeket fogyasszon.
  • Kerülje az alkoholfogyasztást (legallábbis az első időkben). Az ivás csökkenti a gátlásokat, és kevésbé tud ellenállni egy szál felkínált cigarettának.

  • Mielőtt ismét a kezébe venne egy cigarettát tegye fel a kérdést magának: “Tényleg szükségem van erre a cigarettára?” Gondolja végéig, melyiket könnyebb megállni? – most ezt az egy szálat vagy újrakezdeni az egész leszokási folyamatot?