Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Miért dohányzunk?

A dohányzás szokása számos tevékenységgel összefügg. A dohányzás és a kávéfogyasztás, a dohányzás és az alkoholfogyasztás, dohányzás egy jó kiadós étkezés után, dohányzás és beszélgetés a munka közötti szünetekben és így tovább. A dohányzás szorosan összefügg érzelmi életünkkel, dohányzunk, ha bánat ér, ha unatkozunk, vagy éppen a feszültségünket szeretnénk levezetni.

article preview

A dohányzás szokása számos tevékenységgel összefügg. A dohányzás és a kávéfogyasztás, a dohányzás és az alkoholfogyasztás, dohányzás egy jó kiadós étkezés után, dohányzás és beszélgetés a munka közötti szünetekben és így tovább. A dohányzás szorosan összefügg érzelmi életünkkel, dohányzunk, ha bánat ér, ha unatkozunk, vagy éppen a feszültségünket szeretnénk levezetni.

 

A dohányzás tevékenysége beépül mindennapi életünkbe, rutinjainkba. Hamar megtanuljuk mily egyszerű módszer, unaloműzésre, stressz és fáradság oldására, kávéval étkezés utáni teltségérzet csökkentésére, és valljuk be alkohollal együtt egész különleges érzetek létrehozására.

 

A cigarettázás hamar a dohányos életének része lesz

 

eng_smoking_1_bm_ba_728821p.jpgAki elkezdett dohányozni egy idő után állandó késztetést érez rá, hogy folyamatosan kielégítse nikotinéhségét. Még ha kezdetben ezt nem is annak tulajdonítjuk, valójában mindig a nikotin irányít, az a belső kényszer, amitől lassacskán nem tudunk egykönnyen megszabadulni.

 

Gondolja Végig! Mindennapjait a dohányzás köré szervezi: elveszíti élete feletti uralmának egy részét. Talán fel sem tűnt, hogy mindennapi ténykedésének nagy része a dohányzáshoz kötődik. Ha például minden csésze kávénál rágyújt, hamarosan eljut odáig, hogy már nem is tudja meginni a kávét cigaretta nélkül.

 

Ha az alább felsorolt mindennapi tevékenységeknél legalább 3 esetben rögtön cigarettáért nyúl Ön nikotinfüggő:

  • Reggeli ébredés után,
  • Tévézés közben, a reklámszünetbe iktatva,
  • Vezetés közben,
  • Alkohol vagy kávé fogyasztásakor,
  • Étkezés után,
  • Munkaszünetben,
  • Stressz hatására,
  • Ha a munkád fokozott koncentrálást igényel,
  • Betegség ideje alatt

 

Ne hagyja, hogy továbbra is a dohányzás befolyásolja. Ha abba tudja hagyni, visszaszerezheti az irányítást saját élete felett. Ahhoz, hogy leszokjon, meg kell tanulnia, hogy rágyújtás nélkül is el lehet végezni az apró tevékenységeket. Ezáltal a lelki függőség csökken.

 

Valószínűleg tudja, hogy minden egyes elszívott cigaretta egészségügyi kockázatot jelent.  Azobnan a  nemdohányzás első napjától kezdve megszűnik az egészségkárosító hatás, csökken a megbetegedés veszélye. 

 

A dohányzás abbahagyása után azoknak az életkilátásai javulnak legjobban, akik 35 éves koruk előtt hagyják abba a cigarettázást, az ő életkilátásaik nem különböznek azokétól, akik sohasem dohányoztak. Minél hamarabb hagyja abba valaki a dohányzást annál jobb, - de sohasem késő.

 

A teljesítőképesség javulása már néhány nap után érezhető. Jobb lesz a közérzet, könnyebb lesz a légzés, javul a teljesítőképesség, az ízlés és a szaglás kifinomultabbá válik, megszűnik a haj és a ruha cigaretta szaga…

 

Leghamarabb a szívbetegség kockázata csökken: egy évvel a dohányzás abbahagyása után felére esik az infarktus-halálozás.

 

A legsikeresebb módszer: nem gondolkodni, töprengeni az elhagyáson, most, rögtön kell cselekedni, belevágni - és kész!